Garnek zawierający groch z kapustą waży 4.5 kg. Pusty garnek waży 2 kg, a kapusta 4 razy więcej niż groch. Ile waży groch, a ile kapusta ?
Proszę gdy przesyłacie odpowiedz zamieście też wszytkie działania ! Zadanie to dotyczy równiań

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T17:19:27+01:00
Dane:
x - waga grochu
4x - waga kapusty
Szukane:
Ile waży groch, a ile kapusta ?
Rozwiązanie:
4,5 kg - 2 kg = 2,5 kg
x + 4x = 2,5 kg
5x = 2,5 kg / 2,5
x = 0,5 kg
4 * 0,5 kg = 2 kg
Odp: Groch waży 0,5 kg natomiast kapusta waży 2 kg.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:19:47+01:00
4,5 kg - garnek z zawartością
2kg - waga garnka
x - waga grochu
4x - waga kapusty
4,5 - 2kg = 2,5kg
x + 4x = 2,5kg
5x = 2,5kg
x = 0,5 kg
4x = 2kg
ODP: Groch waży 0,5 kg ,a kapusta 2kg.
1 5 1
2010-03-17T17:21:27+01:00
Garnek 2kg
groch x
kapusta 4x
---------------
2+4x+x= 4,5
5x+2=4,5/-2
5x=2,5/:5
x=0,5
---------------
garnek 2kg
groch 0,5kg
kapusta 2 kg

spr: 2+0,5+2= 4,5
1 5 1