Pomocy :(

treść zadania:
1 zad.
Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie?





2 zad.
Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble? ;/





prosze zróbcie te zadania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:32:06+01:00
1. 10 piątek i 2 czwórki.
2. Najpierw 12 i 4, potem 8 i 8. Było ich 16.
2010-03-17T17:34:26+01:00
Zad.2
2x - wróble siedzące na lewym ramieniu
x- wróble siedzące na prawym ramieniu
2x - 4 - wróble które odfrunęły z lewego ramienia
x + 4 - wróble które przyecialy na prawe ramie

2x - 4 = x + 4
x = 8
8 + 16 = 24
odp: Na strachu siedziało 24 wróbli.

Zad.1
x-liczba czwórek
12- wszystkie oceny
12-x - liczba piątek

4*x+5*(12-x)/*12
4,75/*12
4x+60-5x=57
4x-5x=57-60
-x=-3/:(-1)
x=3
12-3=9 - piątki
Odp: Zuzanna na świadectwie ma 9 piątek .

Myślę że będzie dobrze LICZĘ NA NAJ:)
:)
2010-03-17T17:38:04+01:00
Zad.1:
bedzie 9 piatek:
5+5+5+5+5+5+5+5+5+4+4+4=57
57:12=4,75
zad.2:
skoro 4 przelecialo a pisalo ze tam skad przelecialo bylo 2 razy wiecej wiec:4 razy 2= 8
no to jak dla mnie to logicznie to zadanie jest niby latwe ale i tak i tak biorac logiczny sens tresci zadania to wyjdzie ze nadal nie bedzie po rowna nie wiem jakie zrobic obliczenia ale powinno wyjsc ze bedzie po 4