Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:34:14+01:00
X-lata które upływają

36+x=5*(4+x)
36+x=20+5x
x-5x=20-36
-4x=-16/:(-4)
x=4
odp.za 4 lata ojciec będzie 5 razy starszy od syna
ojciec za 4 lata będzie miał 40 lat a syn 8 lat,więc ojciec będzie 5 razy starszy
spr.
36+x=20+5x
36+4=20+5*4
40+40
L=P
1 5 1
2010-03-17T17:34:38+01:00
Obecnie
Ojciec 36 lat
Syn 4 lata
Za ile lat
Ojciec 36 lat+x
Syn 4 lata+x

36+x=5(4+x)
x=-36+20+5x
x-5x=-16
-4x=-16
x=4
Spr.
36+4=5(4+4)
40=5*8
40=40
Odp.
Za 4 lata ojciec będzie miał 40 lat, a syn 8 lat.
Za 4 lata ojciec będzie 5 razy starszy od syna.
pozdrawiam:)



1 5 1