Z zebranych owoców z działki mama zrobiła 20 litrów soku i rozlała go do litrowych i półlitrowych butelek. Oblicz ile było butelek każdego rodzaju, jeśli półlitrowych było trzy razy więcej niż litrowych.
PROSZĘ O SZYBKIE ROZWIĄZANIE. POTRZEBNE MI TO JEST NA JUTRO!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T17:36:52+01:00
X-ilość butelek litrowych
3x-ilość butelek pół litrowych

x+3x=20
4x=20 /:4
x=5

3 * 5=15

Odp.: butelek litrowych jest 5 a pół litrowych 15.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:39:48+01:00
Półlitrowych było 24 , a litrowych 8 - tak ma być , ale niestety nie umiem napisaćrozwiązania sorki ;/