1.Dopasuj poniższe słowa do odpowiedniej grupy:

Grupy:Pierwiastki, związki chemiczne, mieszaniny jednorodne,mieszaniny niejednorodne.

Słowa:żwirek z piaskiem, siarczek miedzi,olej z wodą, mosiądz, cukier z solą i wodą, jodek magnezu.

2.Jak można rozdzielić od siebie te trzy substancje:cukier, sól i wiórki żelazne.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T18:13:30+01:00
1. Związki chemiczne: siarczek miedzi, jodek magnezu
Mieszaniny jednorodne: mosiądz, cukier z solą i wodą
Mieszaniny niejednorodne: olej z wodą, żwirek z piaskiem

2. Od pozostałych substancji wiórki żelazne można oddzielić przez oddziaływanie z magnezem, a żeby oddzielić cukier od soli to nie jestem pewna ale chyba przez krystalizację.
2009-10-26T18:31:45+01:00
1. Związki chemiczne: siarczek miedzi, jodek magnezu
Mieszaniny jednorodne: mosiądz, cukier z solą i wodą
Mieszaniny niejednorodne: olej z wodą, żwirek z piaskiem


2. Od pozostałych substancji wiórki żelazne można oddzielić przez oddziaływanie z magnezem,