Ile zlotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawac Kasia?(patrz na dialog)
-Kasiu , podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego.
- To teraz w ciagu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy ,ile przedtem w ciagu pięciu.

Prosze to zrobic jako rownanie , daje najlepsza:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:43:44+01:00
Kieszonkowe =x
Po podwyżce x+2,5 zł

5x=4(x+2,5)
5x=4x+10
5x-4x=10
x=10

Kieszonkowe =x=10 zł
Po podwyżce x+2,5 zł=10+2,5=12,5 zł
Spr.
5*10=4*12,5
50=50
Odp.
Po podwyżce Kasia otrzymuje 12,5 zł kieszonkowego.
pozdrawiam:)

2010-03-17T17:46:52+01:00
X-kwota przed podwyżka
x+2,5zł-kwota po podwyżce

4*(x+2,5zł)=5x
4x+10zł=5x
x=10zł-przed podwyżką

x+2,5zł
10zł+2,5zł=
12,5zł-kwota po podwyżce
odp.po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,5zł kieszonkowego
2 3 2