Odpowiedzi

2010-03-17T17:47:27+01:00
X+y+24
1,4x+y-4=48

1,4x+y=52
x+y=24

0,4x=28
x=70
y=-46
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:48:06+01:00
{x+y=24
{1,4x+y-4=48

{x+y=24/*(-1)
{1,4x+y=52

{-x-y=-24
{1,4x+y=52
---------------
0,4x=28/:0,4
x=70
70+y=24
y=24-70
{y=-46
{x=70

sprawdzenie
70+(-46)=70-46=24
Jeżeli liczbę 70 zwiększymy o 40% będzie to liczba 98
Jeżeli liczbę -46 mniejszymy o 4, będzie to liczba -50
98+(-50)=98-50=48
48 jest sumą dwa razy większą niż 24, czyli wszystko się zgadza ;)
1 5 1