Odpowiedzi

2010-03-17T17:49:20+01:00
Ludzie podobnie jak kiedyś najczęściej migrują do miast w celu poprawy warunków materialnych. We współczesnym świecie rzadko się zdarza żeby ludzie migrowali z powodu prześladowań politycznych czy religijnych. W celu podjęcia lepszej pracy ludzie migrują za granicę przez co rozpada się wiele rodzin. Kontrolowana migracja przyczynia się do rozwoju gospodarczego bogatych krajów.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:02:59+01:00
Migracje, czyli ruchy ludności. Dzielimy je na: emigrację (wyjazd) i imigrację (przyjazd). Państwa emigracyjne to państwa, z których ludność odpływa. Często jest to spowodowane sytuacją polityczną w państwie bądź też ludzie wyjeżdżają do innych krajów w celach zarobkowych. Do państw emigracyjnych zaliczamy: Liberię w Afryce, Irak, Afganistan, Ruandy w Afryce i państwa byłej Jugosławii, zwłaszcza Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji i Serbii ( w tym Kosowa). Państwa imigracyjne to państwa, do których ludność napływa. Może być do spowodowane wysoko rozwiniętą gospodarką. Do tych państw należą: Niemcy, Francja, Stany Zjednoczone i Kanada.
5 1 5