Zrób obliczenia!

Treść : Narysuj prostokąt ABCD o bokach 8cm i 6cm oraz jego przekątne . Punkty przecięcia przekątnych oznacz S .
a) Zmierz długości przekątnych .
b) wypisz trójkąty równoramienne . Podaj ich nazwę ze względu na kąty .
c) Oblicz obwody każdego z utworzonych trójkątów .

Proszę o szybko odpowiedz!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T17:54:51+01:00
A) przekątne mają po 10cm
b) 2 trójkąty rozwartokątne( mają po jeden kąt ktory ma wiecej niz 90*) i 2 trójkąty ostrokątne (mają po jeden kąt mniej niż 90*)
c) jeden trójkąt rozwartokątny ma 18cm obw, a trojkąt prostokątny ma 16cm obw
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:57:55+01:00
A)przekątne maja 10cm
b)trójkąty to ASB, BSC, DSC, DSA
śą to trójkaty ostrokatne
C)ASB i DSC 5+5+8=18
BSC i DSA 5+5+=16
38 4 38
dzienki dostałam szóstkę
Dzięki