Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:52:51+01:00
A)kwasem solnym
2HCl + 2K --> 2KCl + H2
2HCl + Ca --> CaCl2 + H2

b)tlenem
O2 + 4K -->2K2O
O2 + 2Ca -->2CaO

c)wodą
2H2O + Ca --> Ca(OH)2 + H2
H2O + K--> KOH + 1.5H2
3 5 3
2010-03-17T17:55:20+01:00
2K + 2HCl ----> 2KCl + H2(strzałka w górę)
4K + O2 ----> 2K2O
2K + 2H2O ---> 2KOH + H2 (strzałka)

Ca + 2HCl ---> CaCl2 + H2 (strzałka)
2Ca + O2 ----> 2CaO
Ca + 2H2O ----> Ca(OH)2 + H2 (strzałka)
1 2 1