Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody,że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2 mm, to mówimy, że spadły 2 mm wody. Do prostopadłościennego rowu o wymiarach 4 m x 8 m spadło 8 mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody? Zapisz wszystkie obliczenia.

Proszę o szybką odpowiedź ; *

2

Odpowiedzi

2010-03-17T17:55:14+01:00
8mm = 0,8cm
4m = 4000cm
8m = 8000cm

4000cm * 8000cm * 0,8cm = 25600000cm³ = 25600000 * 0,1l * 0,1l * 0,1l = 25600l
25600l : 10l = 2560

Potrzeba 2560 wiader.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T17:55:40+01:00
Dane:
a=4 m=400 cm
b=8 m=800cm
h=8 mm=0,8cm
Szukane:
Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody?
Rozwiązanie :
V=a*b*h
V=400*800*0,8=256000cm³=2560dm³
1l=10dm³
10l=100dm³
2560/100=25,6
Odp :25 pełnych wiader.