Odpowiedzi

2010-03-17T17:52:58+01:00
Mit o Dedalu i Ikarze , jest to historia słynnego architekta i rzeźbiarza z Aten który zamieszkał na wyspie Kreta . Dedal był doskonały we wszystkich sztukach . Różne miasta zamawiały u niego posągi bogów i bohaterów i wiele innych rzeczy . Człowiek ten był znany w całej Grecji , dzięki temu ze umiał on w swoje prace wbić życie , co dawało złudzenie jakby posągi żyły i patrzyły się na oglądających ich ludzi. Minos król wyspy zadowolony z pracy swego ulubionego architekta , nie chciał go wypuścić do swego rodzinnego miasta Aten. Dedal miał syna Ikara z którym chciałby wrócić do swoich rodzinnych stron . Więc pewnego dnia wymyślił on plan ucieczki z Krety , a plan brzmiał : Dedal stworzy skrzydła z ptasich piór sklejonych woskiem dla siebie i syna . Po pewnym czasie naszemu architektowi udało się stworzyć dzieło dzięki któremu mógł z synem uciec , lecz był jeden warunek o którym powiadomił Ikara , nie można latać zbyt nisko ponieważ woda dostanie się do piór i skrzydła się rozlecą , oraz nie można latać zbyt wysoko ponieważ wosk się roztopi od ciepła słońca i skrzydła ulegną zniszczeniu , po wysłuchaniu ojca , Ikar założył skrzydła i poleciał , zaraz po nim poleciał Dedal . Podczas lotu zafascynowany lataniem Ikar zapomniał o warunku jaki postawił mu ojciec i wzbił się w wysoko w powietrze i zaraz palące słońce zaczęło topić skrzydła Ikara , chłopak zaraz potem zaczął spadać jak kamień do morza , ojciec zaraz spostrzegł spadającego syna i leciał jak najszybciej za synem , niestety chłopak zginął w morzu . Od tamtej pory morze do którego spadł chłopak nazwano m.Ikaryjskim a pobliską wyspę nazwano Ikarią . Ojciec po stracie syna zamieszkał na Sycylii , został tam nadwornym budowniczym . Po kilku latach król Minos zatakował Sycylie , upominając się o Dedala. Podczas walki Minos zginął , a Dedal żył długo i ciesząc się szacunkiem u mieszkańców Grecji
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:53:32+01:00
- trzeba dążyć do celu bez względu na przeciwności lotu
- warto mieć motywację
- powinno się myśleć pozytywnie
- wszystkie marzenia mogą się spełnić, tylko musimy chcieć
4 3 4