Odpowiedzi

2010-03-17T18:00:13+01:00
Ponieważ nie był to konflikt europejski, ale światowy (np USA czy Japonia brały udział). Jego konsekwencje były ważne dla całego świata
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:03:15+01:00
Konflikt trwający od roku 1914 do 1918 początkowo obejmował tylko europę, walki nie przenosiły się na żaden inny kontynent, jednak w maju roku 1915 został zatopiony angielski statek "luizjana" na który płyneło wielu amerykańskich cywilów. Ten incydent spowodował dołączenie USA do walk w Europie. W roku 1917 neutralna Japonia zajęła niemieckie kolonie i bazy wojskowe na wyspach Polinezji, a następnie w chinach. Wojna obejmowała teraz państwa z trzech róznych kontynetów, a walki między wrogimi państwami panowały w Europie i w Azji. Dlatego ten konflikt nazywamy I wojną światowa;d
2 5 2