Odpowiedzi

2010-03-17T18:02:24+01:00
1. 2 cm
2. 10 cm
3. Jest taki sam chyba...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:06:28+01:00
1.
2=a√2 /×√2
2√2 = 2a /:2
a=√2

2.
5 = a√2 /×√2
5√2 = 2a /:2
a = 2,5√2

Obw = 4×2,5√2 = 10√2

3. Jakieś nie zrozumiałe polecenie
2010-03-17T18:08:25+01:00
Korzystamy ze wzoru na dł.przekątnej kwadratu;a√2=2 ;gdzie a ozn.dł. boku kwadratu . Rozwiązujemy równanie;a√2=2/dzielimy obustronnie przez √2 ;a=√2 ;Zad 2) a√2=5/dzielę obustronnie przez √2 ;a= 5√2/2 ;obw=4×a=4×5√2/2=10√2 ;