Odpowiedzi

2010-03-17T18:13:25+01:00
2kg×5procent=0,1kg - masa substancji 2 kg -0,1=1,9- woda w pierwszym roztworze 2 procent = (0,1/x) ×100 procent ×2 procent =10/x = 5 kg - masa roztworu 2,5 - 0,1 = 4,9 - masa wody w 2 roztwór 4,9-1,9 = 3kg - tyle trzeba dodać wody

licze na najlepsze;]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:28:26+01:00
Cp₁=5%
mr₁=2kg=2000g
ms₁=?
ms₁=mr₁*cp₁/100%
ms₁=2000g*5%/100%
ms¹=100g
m(h₂o)=2000g-100g=1900g

Cp₂=2%
mr₂=
ms=100g
mr₂=ms*100%/cp
mr₂=100g*100%/2%
mr₂=5000g
m(H₂O)=5000g-100g=4900g

mH₂O=4900=1900=3000g=3kg

Odp: Nalezy dolac 3 kg wody