Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:38:56+01:00
Pieśń jest reakcją Kochanowskiego na hańbiącą przegraną Polaków z Tatarami. Nawołuje w niej, by szlachta zrezygnowała z własnych przyjemności i przekazała pieniądze na rzecz stałej, płatnej armii, zdolnej obronić ojczyznę. Opisuje Tatarów jako lud dziki i okrutny, podaje argumenty na to ( nie zakładają miast i wsi, żyją w namiotach, porywają kobiety i dzieci, ingerencja w sprawy polskie).
Kochanowski mówi, że za wszelką cenę trzeba zmyć hańbę przegranej i naprawić szkody i zemścić się. Swój utwór kończy stwierdzeniem, że trzeba wyciągnać wnioski z tej przegranej i nie dopuścić do podobnego zdarzenie w przyszłości.

5 5 5
2010-03-17T19:38:47+01:00
Jest przemówieniem , aby szlachta zaczeła coś robić.
1 5 1