1 obwód trojkąta równoramiennego jest równy 42 cm Ramię trójkąta jest o 3 cm dłuższe od podstawy . Oblicz długośc podstawy oraz długość ramienia tego trójkąta

2. Na ogrodzenie prostokątnej działki potrzeba 150 m siatki . Jakie są wymiary tej działki jeśli długosc jest 1,5 razy większa od szerokości

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • eMix
  • Rozwiązujący
2010-03-17T18:21:07+01:00
Zad2
Ob=2x+2*1.5x
Ob=5x
150m=5x
x=30m
1.5x=45m
wymiary dzialki: dlugosc 45m szerokosc 30m
2010-03-17T18:24:53+01:00
1. Ob= 42 cm
42:3=14
Trójkąt jest równoboczny, więc ma wszystkie boki równe, dlatego dzielimy przez 3.

2. 150 : 3= 50
50 : 2= 25cm- długość szerokości siatki.