Państwo nowakowie przygotowują się do budowy własnego domu. w związku z tym założyli w banku stałą lokatę na dwa lata z oprocentowaniem rocznym 8% i wpłacili na nia 50000zł ile złotych wypłacą z banku po upływie dwóch lat ????


proszę o pilną odpowiedz

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T20:24:39+01:00
8% * 50000 = 4000
50000+4000=54000 - po roku

54000 * 8% = 4320
54000+4320= 58320 zł - po dwóch latach.

2010-03-17T20:35:11+01:00
55125zł zadanie wystarczy zrobić za pomocą proporcji
2010-03-17T21:00:52+01:00
50000 ∧ 8% = 50000 ∧ 0,08 = 4000
50000 + 4000 = 54000
54000 ∧ 8% = 54000 ∧ 0,08 = 4320
54000 + 4320 = 58320zł