Mam takie dwa zadanka rozwiązecie prosze szybko bardzo bo zaraz musze iśc a mam tyle zadane;//

Obwod prostokąta wynosi 68cm. Długość prostokąta jest o 10 cm większa od szerokości. Oblicz wymiary tego prostokąta.

Antek ma 7 razy więcej kaset magnetofonowych niz płyt kompaktowych.
Razem ma 64 kasety i płyty. Ile Antek ma kaset a ile płyt?

* za pomocą równań!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:34:20+01:00
X-ilość płyt kompaktowych
7x-ilość kaset magnetofonowych
x+7x-ilość łączna
Równanie:
7x+x=64
8x=64/:8
x=8
Odp:Antek ma 56 płyt magnetofonowych i 8 płyt kompaktowych.
2010-03-17T18:44:26+01:00
10cm×2=20cm
68cm-20cm=48cm
2x+2x=48cm
4x=48cm
x=12cm
1 bok= 12cm+10cm=22cm
2 bok=12cm

7x+x=64
8x=64
x=8 [płyty]
7x=56 [kasety magnetofonowe]

prosze ;]