Zad. 1
Tata policzył, że na pomalowanie wszystkich sufitów i ścian w pokoju dziewcząt potrzeba będzie ok. 58 l farby. Farbę można kupić w różnych opakowaniach.
1 litr - 7,20 zł
3 litry - 18 zł
5 litrów - 29 zł
10 litrów - 53 zł
20 litrów - 90 zł

W jakich opakowaniach należy kupić farbę, aby jej koszt był jak najmniejszy?
PILNE! Z góry dzięki!

3

Odpowiedzi

2010-03-17T18:33:04+01:00
2010-03-17T18:34:50+01:00
2×20 litrów
1×10 litrów
1×5 litrów
1×3 litrów

2×90+53+29+18=280 zł
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:37:33+01:00
58:20=2,9 tyle należy kupić opakowań farby, która pakowana jest po 20l.

czyli musimy kupić 3 więc: 3*90=270 zł

3 3 3