Odpowiedzi

2010-03-17T18:42:13+01:00
Nie daj się zwyciężać złu, ale zło dobrem zwyciężaj''- to znaczy pomagaj innym módl się za innych nie żartuj z niedorozwinietych i szanuj także inne religie ale powiekszaj religie chrzescijanstwa
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:54:42+01:00
Ogólnie chodzi o to żeby żeby walczyć ze złem i nie odpłacać złem za zło tylko rozprzestrzeniać dobro. dobrym przykładem jest ks. Popiełuszko, który zapłacił życiem właśnie za to, że chciał "zło dobrem zwyciężać"

czasem ktoś nas skrzywdzi. co wtedy robimy? czy potrafimy za osobą krzywdzącego zobaczyć osobą która nie radzi sobie z jakimś problemem i dlatego wyżywa się na innych czy tez widzimy w niej wroga i pragniemy się na tej osobie odegrać? a może warto z taką osobą porozmawiać? i "zło dobrem zwyciężyć"

a jeśli chodzi o przykłady świętych to możesz podać św Erazma, św Stefana Wincentego Frelichowskiego, św. Franciszka Regis Clet. (który nawet pomimo swojego wieku 72 lat i dolegliwości zachęcał współwięźniów do męstwa i wytrwałości w Jezusie.) a na koniec możesz tez podać autora tych słów. ; )

mam nadzieje, że coś się przyda.
7 5 7