Witam. Potrzebuję pomocy w zadaniu tekstowym z matematyki. Jest to zadanie z działu "równania i nierówności" i jest z x-em. Proszę o wypisanie wszystkich danych i obliczeń. Z góry dziękuję.

Treść zadania:

Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie.

2

Odpowiedzi

2010-03-17T18:40:39+01:00
X- liczba czwórek
12-x - liczba piątek
12 - ilość wszystkich ocen
5(12-x) + 4x : 12 = 4,75 60 - 5x + 4x : 12 = 4,75 60 - x :12 = 4,75/*12 60-x = 57/-60 -x = -3/*(-1) x = 3 3 - ilość czwórek 12-3=9 - ilość piątek Odp. Zuzanna ma 9 piątek na świadectwie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:43:36+01:00
Piątki x
Czwórki y
Suma ocen 12
Średnia 4,75

x+y=12
(5x+4y)/12=4,75**12

x=12-y
5x+4y=57
5(12-y)+4y=57
60-5y+4y=57
-y=57-60
-y=-3
y=3
x=12-y=12-3=9

Piątki x=9
Czwórki y=3
Spr.
(9*5+3*4)/12=(45+12)/12=57/12=4,75
Odp.
Zuzanna ma na świadectwie 9 piątek i 3 czwórki.
pozdrawiam:)

1 5 1