Witam. Potrzebuję pomocy w zadaniu tekstowym z matematyki. Jest to zadanie z działu "równania i nierówności" i jest z x-em. Proszę o wypisanie wszystkich danych i obliczeń. Z góry dziękuję.

Treść zadania:

Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:41:51+01:00
3x-15 = x+15
3x-x = 15+15
2x = 30 /:2
x= 15
spr
3*15 - 15 = 15 +15
45 - 15 = 30

jacek ma 45 a aga 15 kasztanów.
1 5 1
2010-03-17T18:44:00+01:00
X-kasztany A
y-kasztany J

3x=y
x+15=y-15

x+15=3x-15

30=2x /2

x=15

3*15=y
y=45

x=15
y=45

1 5 1
2010-03-17T18:44:18+01:00
A-agnieszka
j-jacek

j=3a
j-15=a+15

j=3a
3a-15=a+15 /+15

j=3a
2a=30

j= 45
a=15
1 5 1