Odpowiedzi

2010-03-17T18:48:19+01:00
Ssaki w porównaniu do innych mają wyjątkowy sposób rozrodu ponieważ najpierw ssaki muszą zdobyć partnerkę , następnie muszą z nią kopulować , następnie opiekują się potomstwem .
2 5 2
2010-03-17T18:50:56+01:00
Ssaki wykształcaja wody płodowe umożliwiające rozwój zarodka w środowisku wodnym. Wykształcają łożysko umożliwiajce wymiane subst. między płodem a organizmem matki. co2 i zbedne produkty przemiany materii z ofranizmu płodu do matki, a subs odżywcze, tlen od matki do płodu. Zapewnia to optymalne warunki dla rozwoju płodu.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T19:04:06+01:00
Po pierwsze wykształcają wody płodowe, które umożliwiają rozwój zarodka poza środowiskiem wodnym. Ssaki to są łożyskowce czyli posiadają ich zarodki łożysko, które pozwala na dostarczenie substancji odżywczych, dostarczanie tlenu od płodu i odbieranie szkodliwych produktów przemiany materii oraz dwutlenku węgla.Swoistą ich cechą jest też to, że tylko one w śród zwierząt posiadają swego rodzaju instynkt opieki nad potomstwem co zwiększa osiągnięcie wieku dojrzałości do rozrodu ich potomstwa.
Pozdrawiam!
3 5 3