Odpowiedzi

2010-03-17T18:48:34+01:00
Temperatura spada wraz z wysokością średnio o 0,5 stopnia na 100 m wzniesienia.
U podnóża góry zanotowano temperaturę +20 stopni

8848m:100 = 88,48*(stopnia)
88,48* x 0,5 = 44,24

20*-44,24* = -24,24* Celsjusza
1 4 1
2010-03-17T18:49:59+01:00
Siemka

Więc tak co każde 100m temperatura spada o 0,5 sopnia celcjusza więc
8848:100=88,48 razy -0,5 = -44,24 - 20 stopni bo tyle jest na 0 m.n.p.m więc
-44,24-20 stopni = -24,24stopnia celcjusza
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T18:51:59+01:00
Powyższe odpowiedzi są błędne, ponieważ: Wraz ze wzrostem wysokości bezwzględnych temperatura spada średnio o 0,6°C na każde 100 m wzniesienia.
8848:100=88,48
88,48 * 0,6 stopnia= 53 stopnie
różnica temperatury wynosi więc 53 stopni, im wyżej tym chłodniej, czyli na najwyższym szczycie świata będzie temp. - 33 stopnie
7 3 7