Odpowiedzi

2010-03-17T18:44:05+01:00
X-wiek Doroty
y-wiek Maćka

a)
x=4y
x+2=3*(y+2)
x+2=3y+6
x-3y=6-2
x-3y=4
podstawiamy x
4y-3y=4
y=4-tyle lat ma Maciek

x=4y
x=4*4
x=16-wiek Doroty
odp.Dorota ma 16 lat a Maciek 4 lata

b)
x-upływające lata
16+x=2*(4+x)
16+x=8+2x
x-2x=8-16
-x=-8/:(-1)
x=8
odp.za 8 lat Dorota będzie 2 razy starsza od Maćka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:45:05+01:00
x - wiek doroty y - wiek macka to jest uklad rownan x=4y x+2 = 3(y+2) x=4y x+2 = 3y + 6 x=4y x-3y= 4 4y - 3y = 4 y=4 x=4 * 4 = 16 Odp : Dorota ma 16 lat , a maciek 4 a - liczba lat a+16 = 2(4 +a) a+16 = 8 + 2a 8 = a Odp : Dorota bedzie starsza od macka 2 razy za 8 lat.
2 1 2