Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:06:30+01:00
Pc = Pp + Pb

Ob = 72
a = 72 : 4
a = 18


Pp= a² = 18² = 324 cm²

Pb = ½ *a*h h=⅔a
Pb = ½*15*10 h= ⅔*15
Pb= 7,5*10=75 h = 10

Pc=324+ 4*75
Pc=324+300=624cm²



H= ?

z tw. Pitagorasa

x²+9²=15²
x²+81=225
x²=225-81
x²=144
x=√144=12

H=12


V=⅓ Pp*H
V=⅓*324*12
V=108*12= 1296 cm³
2010-03-17T19:09:50+01:00
Ob = 72
a = 72 : 4
a = 18


Pp= a² = 18² = 324 cm²

Pb = ½ *a*h h=⅔a
Pb = ½*15*10 h= ⅔*15
Pb= 7,5*10=75 h = 10

Pc=324+ 4*75
Pc=324+300=624cm²

H= niewiadomo

x²+9²=15²
x²+81=225
x²=225-81
x²=144
x=√144=12
H=12
V=⅓ Pp*H
V=⅓*324*12
V=108*12= 1296cm sześciennych