Proszę pomóżcie ;( PILNE!!

Zad 1.Samochód ,jadąc ze średnią prędkością 90km/h,przebywa pewna drogę w czasie 2,4 godziny.W jakim czasie przebędzie tę drogę ,jadąc ze średnią prędkością 72km/h?
Zad 2. Za 10 notesów zapłacono 21zł .Ile takich notesów można zakupić za 45,2zł.
Zad 3. Za 12 jednakowych książek zapłacono 50zł 40gr.Ile złotych trzeba zapłacić za trzy takie same książki?
Zad 4. Samolot Lecący ze średnia prędkością 600km/h przebywa odległość między dwoma miastami w czasie 2 godzin .W czasie ilu godzin przebyłby taka samą odległość pociąg jadący ze średnią prędkością 80km/h?


Proszę zróbcie mi to szybko plis ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-17T18:57:39+01:00
1
90km/h-2,4h
72km/h-x
x=(72*2,4)/90=1,92 czyli 2,32h
2
10n-21zł
x n-45,20zł
x=(10*45,20)/21=21,52
mozna kupić 21 notesów
3
12ks-50,40
3ks-x
x=(3*50,40)/12=12,60zł
4
600km/h-2h
80km/h-x
x=(80*2)/600=160/600=16/60=8/30=4/15h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:06:01+01:00
Zad.1

90km/h * 2.4h=216km

216km:72km/h=3h

Odp. Jadąc ze średnią prędkościa 72km/h przebędzie 216km w ciągu 3godzin.

Zad.2

Trzeba najpierw obliczyć cenę jednego notesu.

21zł:10=2,1zł

Jeden notes kosztuje 2,1zł

45,2 : 2.1=21 reszta 1.1zł

Odp. Za 45,2zł można kupić 21 notesów.

Zad.3

Cena jednej książki

50,40zł:12=4,20zł

cena 3 książek

4,20zł*3=12,60zł

Odp. Za trzy takie same książki trzeba zapłacić 12,60zł.

Zad.4
Obliczamy odległość pokonaną przez samolot.

600km/h * 2h=1200km

Obliczamy czas pokonaną przez pociąg
1200km * 80km/h=15h

Odp. Pociąg jadący ze średnią prędkością 80km/h przebyłby 1200km w ciągu 15godz.

Pozdro :D
7 4 7