Siedzialy wroble na strach na wruble. poczatkowo na lewym ramieniu siedzialo 2 razy wiecej wwróbli niz na prawym. potem cztery wroble pzeniosly sie z lewego na prawe ramie i po obu stronach byl tyle samo. il bylo wubli?


prosze o rozwiazanie z zapisaniem dzialania wynik ti 36
pozdro

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:54:03+01:00
Lewa strona = 16 wróbli 16-4=12
Prawa strona = 8 wróbli 8=4=12
8+16=24
Na strachu na wróble siedzą 24 wróble.
1 5 1
2010-03-17T18:56:32+01:00
O-lewa gałąź
oo-prawa gałąź
x-ilość ptaków

o-xx-4
oo-x+4

x-4 = 2x+4
+4 +4
x = 2x+8
1 5 1