1.Z drutu o długości 240 cm zbudowano szkielet graniastosłupa. Podaj jaka jest długość krawędzi bocznej, jeśli podstawa jest :
a) rombem o boku 10 cm
b) dwunastokątem foremnym o boku 5 cm
c) trójkątem prostokątnym o przyprostokątnych 6 cm i 8 cm

Pilne potrzebuję jeszcze na dzisiaj
Pozdrowienia

2

Odpowiedzi

2010-03-17T18:53:02+01:00
8*10=80cm
całosc ma długosc 240cm..
240-80=160cm tyle wynosci dlugosc wszystkich krawedzi boczna..
.. teraz pozostaje pytanie.. ile krawdzi jest z boku.. jako ze był romb.. czyli 4 wiercholki.. to beda 4 krawedzie:P
czyli długosc krawedzi bocznej jak juz sie domyslasz..wynosci 40.
160/4=40cm :)

b) ooo to jest ciekawsze 12 krawedzi*5*2 (dwunastokat po 5cm i razy dwa z racji tego, ze sa dwie podstawy) czyli 120cm. i tak samo jak wyzej trzeba odjac to od calosci
240-120=120 i to jest takjak wyzej dl. wszystkich kr. bocznych
dwunastokat.. czyli 12 wiercholków, czyli 12 krawedzi bocznych :)
dł. jednej krawedzi 120/12=10cm

c) trójkat prostkatny o dł. przyprostokatnych.. 6cm(a) i 8cm(b)
trzeba obliczyc przeciwprostokatna (c) zeby obliczyc długosci dwóch podstaw.
z twierdzenia Pitagorasa.. a2+b2=c2
36+64=c2
100=c2
czyli c=10
dodajemy wszystkie dł. 6+8+10=24
i jak juz wiesz.. razy 2, czyli 48.
240-48=192
192/3=64.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:54:46+01:00
A) 4x10=40x2=80 cm
240-80=160/4=40 cm

b) 60x2=120 cm
240-120=120/12=10 cm

c) 14+6+8=28x2=56
240-56=192/3=64 cm

Proszę :):)
2 5 2