Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T18:57:09+01:00
Bogurodzica, uważana powszechnie za najdawniejszą polską pieśń religijną.Bogurodzica jest pieśnią o charakterze modlitewnym: zbiorowość wiernych zwraca się w 1. zwrotce do Maryi jako Bożej Rodzicielki, w 2. zaś do Chrystusa – z powołaniem się na św. Jana Chrzciciela – o usłyszenie ludzkich głosów, wysłuchanie modlitw, następnie o dar pobożnego życia na ziemi i wiecznego zbawienia.

wpływ miała na krzyżaki taki że gdy usłyszeli ją to odrazu stracili ducha wiary i tak przegrali pod grunwaldem????

Bedzie???
12 1 12
2010-03-17T18:59:08+01:00
Pieśń Bogurodzica w lekturze Krzyżacy miała pobudzic rycerzy do walki i osłabic psychicznie wrogów w tym wypadku krzyżaków
25 3 25