1. Dramat jest rodzajem literackim o pewnych wyraźnych cechach. Niektóre mogłeś już zauważyć. Spróbuj je wymienić, zwracając uwagę na to:
a) jak zbudowany jest dramat - z czego się składa,
b) jaka forma wypowiedzi w nim dominuje,
c) czym się różni od epiki i liryki.


Potrzebuję to na jutro. !! ;]]

2

Odpowiedzi

2010-03-17T18:56:42+01:00
Kompozycja dramatu romantycznego była luźna, poszczególne epizody cechowała duża niezależność, utwór nie podlegał typowym zasadom poetyki klasycystycznej, jak zasada trzech jedności czy zasada pięciu aktów, sceny monumentalne przeplatały się z kameralnymi i lirycznymi, toteż kwalifikuje się go do gatunku mieszanego. Typowe dla dramatu romantycznego było łączenie uważanych przez klasyków za wykluczające się kategorii estetycznych - patosu i groteski, realizmu i fantastyki, komizmu i tragizmu. Łączono także wszelkiego rodzaju przeciwstawne konwencje stylistyczne i gatunkowe oraz techniki dramaturgiczne. Tego rodzaju synkretyzm i niedostosowanie kompozycji do wymogów technicznych widowiska teatralnego sprawiło, że dramaty romantyczne miały charakter niesceniczny.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:15:54+01:00
A) Zbudowany jest z aktów i scen oraz z dialogów, monologów i tekstu pobocznego (didaskalia)
b) Dominuje dialog
c) Nie opisuje uczuć (liryka) i nie ma narratora (epika)
17 4 17