1.Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo? (odpowiedź jest , że 12 zadań. a i w szkole zdążyliśmy zapisać tylko coś takiego :
x-ilość zad. poprawnych
15-x - ilość zad. niepoprawnych )

2. Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na śwaidectwie? ( Odp. 9 piątek. )

Proszę, pomóżcie jak najszybciej bo mam na jutro :/
Pliss. Daję naj! :))

3

Odpowiedzi

2010-03-17T19:10:10+01:00
1.5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84
x=12

2.x-ilość 5
y-ilość 4

x+y=12
(5x+4y):12=4,75

x=12-y
(5(12-y)+4y):12=4,75
(60-5y+4y):12=4,75
5-1/12y=4,75
-1/12y=-,025 :(-0,12)
y=3
x=9 /-to jest kreska ułamkowa
  • jk12
  • Początkujący
2010-03-17T19:11:33+01:00
1.
5x-2*(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84/7
x=12-tyle miał dobtych odp.
2.
x-liczba piątek na świadectwie
12-x-liczba czwórek na świadectwie
5*x+4*(12-x)
___________ = 4.75 //*12
12
5*x+4*(12-x)=57
5x+48-4x=57
5x-4x=57-48
x=9
Odp.Zuzanna na świadectwie ma 9 piątek


ta kreska oznacza kreskę ułamkową
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:21:05+01:00
1.
5pkt - dobra odpowiedź
2pkt - zła odpowiedź
54pkt - otrzymał
było 15 zadań
x - ilość zadań rozwiązanych dobrze
15-x - ilość zadań rozwiązamych źle
5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84 /7
x=12
Udzielił 12 poprawnych odpowiedzi
2.
ma 12 ocen
4,75 - średnia jej ocen
x - ilość piątek
12-x - ilość czwórek
5x+4(12-x):12=4.75
5x+48-4x:12=4.75
x+48:12=4.75 /12
x+48=57
x=57-48
x=9
Ma 9 piątek