Ile litrów farby potrzeba na dwukrotne pomalowanie pokoju, w którym mieszkasz, wiedząc, ze 1 litr farby wystarcza na pomalowanie 6 m². Wskazówka: Mierzac długość, szerokość i wysokość pokoju, oblicz pole powierzchni ścian i sufitu. Pamietaj o obliczeniu pól okien i drzwi.
Dajcie swoje wymiary długości. Ale takie żeby byly normalne.

2

Odpowiedzi

2010-03-18T09:07:27+01:00
3m/4m=12m2
12m2/4=48m2
3m/4m=12m2
1m/2m=2m2
1m/1m=1m2
2m2+1m2=3m2
48m2-3m2=45m2
45m2+12m2=57m2
57m2:6m2=9,3l
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T09:11:36+01:00
Wymiary ścian - 4m×2,5m i 5,5m×2,5m
Okno - 3,2×1,6
Pc (bez podłogi) - (4×2,5×2)+(7,5×2,5×2)+7×4=20+37,5+28=85,5m²
Trzeba "odjąć" okno
85,5m²-(3,2×1,6)=85,5m²-5,12m²=80,38m²
Do pomalowania - 80,38m²
80,38m²÷6=14( w zaokrągleniu)
Odp. Do pomalowania mojego pokoju potrzeba 14 litrów farby.
3 5 3