Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:07:56+01:00
Węgry państwo w środkowo-wschodniej Europie, bez dostępu do morza. Graniczy ze Słowacją na północy, z Ukrainą na północnym wschodzie, Rumunią na wschodzie, Serbią i Chorwacją na południu, ze Słowenią i Austrią na zachodzie. Powierzchnia 93 tys. km2.

Stolica: Budapeszt.
Większe miasta: Debreczyn, Miszkolc, Segedyn, Pecz, Győr.
Język urzędowy: węgierski.
Jednostka monetarna 1 forint = 100 fillerów.
1 5 1
2010-03-17T19:18:42+01:00
Węgry-państwo w Środkowej Europie,od 2004 roku należy do Unii Europejskiej.Węgry są niemal w całości położone w nizinnej i równinnej Kotlinie Panońskiej.Stolicą Węgier jest Budapeszt.
Węgry podzielone są na 19 komitatów,22 miasta na prawach komitatów,214 miast,2898 gmin.
Na Węgrzech występują stosunkowo różnorodne,choć mało zasobne złoża surowców mineralnych.
Wysoko rozwinięte rolnictwo,Węgry posiadają najwyższy w Europie odsetek gruntów ornych wynoszący prawie 50%.Uprawia się pszenicę,kukurydzę,jęczmień,ziemniaki.Rozwinięta turystyka przynosi znaczne dochody,Węgry odwiedza prawie 30 mln turystów rocznie.