1. W jaki sposób woda bierze udział w regulacji temperatury ciała człowieka.?
2. Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.- Jakie znaczenie ma ta właściwość witamin dla zdrowia człowieka?
3. Tłuszcze to związki złożone z ..............i...................... .
4. Skrobia i glikogen są zbudowane z cukru prostego - ............ .
5. Witaminy K i B12 powstają w jelicie grubym dzięki działalności bakterii odżywiających sie niestrawionymi resztkami pokarmu. Wyjaśnij dlaczego stosowanie antybiotyków może spowodować niedobór tych witamin w organizmie.

PLIS pomocy... tylko nie dużo.........:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T18:47:01+01:00
1. Gdy jest wysoka temperatura ciała, człowiek zaczyna się pocić i wydala w ten sposób zbędną wodę z organizmu oraz schładza ciało człowieka.
2.nie wiem
3. z gliceryny i kwasów tłuszczowych
4. nie wiem z jakiego ale zaliczmy je do wielocukrów
5. Ponieważ zabijane są te bakterie ktore produkują te witaminy.


Napisałam tyle ile wiedzialam... :]
2009-10-26T18:55:18+01:00
1.Gdy dochodzi do takiego stopnia ze nasze cialo ma wysoka temperature wtedy nasz organizm zaczyna wydzielac pot i w ten sposób wydala zbędną wodę z organizmu oraz schładza ciało człowieka.
2. witaminy rozposzczalne w tluszczach to A D E K , chyba wlasciwosc ich polega na tym ze dostarczane sa wraz z pokarmem.
3.kwasow tłuszczowych i gliceryny
4.chyba glukoza ale nie jestem pewna
5.Witaminy K i B12 w przypadku stosowania antybiotykow moga spowodować niedobór tych witamin w organizmie poniewaz zostaja niszczone tylko te bakterie ktore produkuja te witaminy.
2009-10-26T19:30:15+01:00
1. Ciało człowieka chłodzi się przez pocenie. Pot to 99 % wody, reszta to sole mineralne. Pocenie się to naturalny mechanizm, który gwarantuje utrzymanie prawidłowej temperatury ciała.
2.Pełnią rolę wspomagającą dla procesów przemiany materii, poprawiają działanie enzymów i białek katalizujących.
3.Tłuszcze to związki złożone z glicerolu i kwasów tłuszczowych.
4.Skrobia i glikogen są zbudowane z cukru prostego - glukozy.
5.Dlatego,że antybiotyki niszczą wszystkie bakterie,zarówno saprofityczne jak i chorobotwórcze.