Odpowiedzi

2010-03-17T19:10:12+01:00
A)12x + 8 > 32
12 x > 32 - 8
12 x > 24
x > 2
b) 5x - 4 < 4x - 5
5x - 4x < 5- 4
x < 1
c)2x + 10 - 7 < 8
2x < - 10 + 7 + 8
2x < 5
x < 2 i 1/2
d) 3x - (5 - x) ≥ 2
3 x - 5 + x > 2
4x > 2+5
x > 4/7
1 5 1
2010-03-17T19:13:37+01:00
Rozwiąż nierówności:
a) 4(3x + 2) > 32
12x+8>32
12x>32-8
12x>24|:12
x>2
b) 5x - 4 < 4x - 5
5x-4x<-5+4
x<-1
c) 2(x + 5) - 7 ≤ 8
2x+10-7≤8
2x≤8-10+7
2x≤5|:2
x≤ 2½
d) 3x - (5 - x) ≥ 2
3x-5+x≥2
4x≥7|:4
x≥4/7
e) ½ x - 4 < ⅓ x + 2
½x-⅓x<2+4
5/6x<6|:5/6
x<5
f) 2x + 1 / 5 < ½
2x<1/2-1/5
2x<7/10|:2
x<1cala i 1/5
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:15:54+01:00
A)
4(3x + 2) > 32
12x+8 > 32
12x >32-8
12x > 24/ :12
x >2
b)
5x - 4 < 4x - 5
5x-4x < -5+4
x < -1
c)
2(x + 5) - 7 ≤ 8
2x+10-7 ≤ 8
2x ≤ 8-3
2x ≤ 5 /:2
x ≤5/2
x ≤ 2,5
d)
3x - (5 - x) ≥ 2
3x-5+x ≥ 2
4x ≥ 2+5
4x ≥ 7 /:4
x ≥7/4
x ≥ 1,75
e)
½ x - 4 < ⅓ x + 2
1/2x-1/3x < 2+4
3/6x -2/6x <6
1/6x <6 /:1/6
x <6*6/1
x < 36
f)
2x + 1 / 5 < ½
2x <1/2 - 1/5
2x < 5/10- 2/10
2x < 0,3 /:2
x< 0,15
6 3 6