Wykonaj działania i oblicz wartość liczbową wyrażenia
c) 3 (a-8)-(5-2x) dla, x=0.5
d) 4(x-y)-(-x+y) dla, x= 2/3, y= -1

wykonaj działania i oblicz wartość liczbową wyrażenia
a) 4 (y-3)-3(x+1) dla x= 4, y= 2
b) 3(2b+1) - 4(a-2) dla a= 7, b=1
c) 9(x-7y) - (5y-2x) +20y dla x=0,5 y= 0.3
d) (5x+7y)-8 (y+1)+3(x-y) dla x= 0.5 y= 1/4

PS. proszę o szybką odpowiedź bo to na jutro daje najjjj....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:26:49+01:00
Wykonaj działania i oblicz wartość liczbową wyrażenia
c) 3 (a-8)-(5-2x) dla, x=0.5
3a-24-5+2x=3a-29+2x
3a-29+2(o,5)=3a-29+1=3a-28

d) 4(x-y)-(-x+y) dla, x= 2/3, y= -1
4x-4y+x-y=5x-5y
5(2/3)-5(-1)=3 1/3+5=8 1/3

wykonaj działania i oblicz wartość liczbową wyrażenia
a) 4 (y-3)-3(x+1) dla x= 4, y= 2
4y-12-3x-3=4y-3x-15
4*2-3*4-15=8-12-15=-19

b) 3(2b+1) - 4(a-2) dla a= 7, b=1
6b+3-4a+8=6b-4a+11
6*1-4*7+11=6-28+11=-11

c) 9(x-7y) - (5y-2x) +20y dla x=0,5 y= 0.3
9x-63y-5y+2x+20y=11x-48y
11(o,5)-48*0,3=5,5-14,4=-8,9

d) (5x+7y)-8 (y+1)+3(x-y) dla x= 0.5 y= 1/4
5x+7y-8y-8+3x-3y=8x-4y-8
8*0,5-4*1/4-8=4-1-8=-5
28 4 28
2010-03-17T19:28:57+01:00
Zad 1
a)3(x-8)-(5-2x)=3(x-8)-5+1=1,5-24-4=-26,5
b)4(x-y)-(-x+y)=4(2/3-[-1])-(-2/3-1)=8/3+4+2/3+1=3 i 1/3 +5=8 i 1/3
zad 2
a) 4(y-3)-3(x+1)=4(2-3)-3(4+1)=8-12-12-3=-19
b)3(2b+1) - 4(a-2)=3[2(1)+1]-4(7-2)=6+3-28-8=-27
c)9(x-7y) - (5y-2x) +20y=9[0,5-7(0,3)]+20(0,3)=4,5-2,1+6=8,4
d)(5x+7y)-8 (y+1)+3(x-y)=[5(0,5)+7(1/4)]-8(1/4+1)+3(0,5-1/4)=2,5+7/4-2-8+1,5-3/4=-6+7/4-3,4=-6+1=-5
16 3 16