Zad. 2
Przeczytaj zadania i uzupełnij zapisy w ramkach
a) W akwiarium Aleksandry pływają mieczyki, gupiki i neonki oraz jeden glonojad. Gupików jest o 50% więcej niż mieczyków, a neonków jest o 20% mniej niz gupików. Razem w akwarium jest 38 rybek. Ile mieczyków pływa w tym akwarium

liczba mieczyków : ........
liczba gupików: .......
liczba neonków: .......
liczba glonojadów: ......
razem rybek: .......
Równanie: ..........
b) Pan A zarabiał dotychczas o 150 zł więcej niż pan B. Teraz pan A zarabia o 5% mniej niż przedtem i obaj zarabiają tyle samo. Ile poprzednio zarabiał pan A ?

2

Odpowiedzi

2010-03-17T19:17:23+01:00
Mieczyków:4
gupików:12
neonki:9
glonojad:1
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:31:12+01:00
38 - il. rybek
x-mieczyki
1,5x - gupiki
1,5x-0,2x1,5x - neonki
1-il. glon.
1+x+1,5x+1,5x-0,2x1,5x=38
1+2,5x+1,5x-0,3x=38
1+3,7x=38
3,7x=38-1
3,7x=37/:3,7
x=10-mieczyki
1,5x10=15-gupiki
15-3=12-il neonków

x=x+150-0,05(x+150)
x=x+150-0,05x-7,5
x=0,95x+142,5
0,05x=142,5/:0,05
x=2850-II zarobek
2850+150=3000- tyle zarabiał przed obniżką płac



innym osobom źle wyszło jak dodasz ryby nie wyjdzie 38
6 3 6