Odpowiedzi

2010-03-17T19:17:32+01:00
1.Ten plecak jest mojego kolegi Tomka.
2.Na dym osiedlu jest bardzo dużo nowych domów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:19:14+01:00
Mama zjadła sześć kawałków tortu. (sześć-ile? tortu-czego?)
Ostatnio zasadziłam ładny kwiatek, który został przeze mnie podlany. (ładny-jaki? podlany-jaki?)


Dla jasności ;]

Przydawka to część zdania określająca rzeczownik.
Odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie? który? która? które? czyj? czyja? czyje? ile? czego? z czego?.
2010-03-17T19:22:26+01:00
1.Kłamstwo jest początkiem najgorszych grzechów.

1-najgorszych,grzechów to przydawki

2.lepsza prawda niż słodkie kłamstwo.

2-lepsza,słodkie to przydawki