Ponumeruj podane przysłówki w kolejności od najsłabszego do najmocniejszego zabarwienia znaczeniowego.

a) okropnie, brzydko, nieładnie, ohydnie
b) upalnie, ciepło, skwarnie, letnio
c) nieśmiało, bojaźliwie, lękliwie, tchórzliwie
d) odważnie, śmiało, bohatersko, dzielnie
__________________________________________________________

W podanych zdaniach zastąp wszystkie przysłówki takimi, które będą mocniej wyrażały przekazywaną treść.

"Chętnie przystałem na propozycję wyjazdu w góry. Spakowałem się szybko. Czułem się naprawdę dobrze. Wiedziałem, że miło spędzę czas."
__________________________________________________________

Napisz instrukcję wykonania skłonu w przód. Użyj podanych przysłówków.

prosto • wysoko • nisko • głęboko
__________________________________________________________

Połącz czasowniki z odpowiednimi przysłówkami, a następnie ułóż kilka króciutkich dialogów, w których użyjesz podanych zwrotów.

Czasowniki: powiedzieć, stwierdzić, mruknąć, oświadczyć, dorzucić, wypalić, rzec, jęknąć, żachnąć się, indyczyć się, burknąć, zapytać

Przysłówki: pogardliwie, uparcie, trzeźwo, łagodnie, drwiąco, spokojnie, wojowniczo, przekornie, ciepło, powoli, czule, współczująco

Wzór (dialogu): Mama powiedziała stanowczo:
- Siadaj do lekcji.
- Już odrobiłem! - krzyknąłem triumfalnie

2

Odpowiedzi

2010-03-17T19:21:44+01:00
A)nieładnie , brzydko , ohydnie , okropnie .
b)skwarnie , letnio , ciepło , upalnie.
c)nieśmiało , lękliwie , bojaźliwie , tchórzliwie .
d)śmiało , dzielnie , odważnie , bohatersko .

23 2 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:23:39+01:00
A)nieładnie ,brzydko ,okropnie ,ohydnie
b)letnio ,ciepło ,upalnie ,skwarnie
c)nieśmiało, lękliwie, bojaźliwie ,tchłorzliwie
d)śmiało, dzielnie, odważnie, bohatersko

1.ochoczo
2.błyskawicznie
3.wyśmienicie
4.wspaniale
44 4 44