Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:21:24+01:00
Oto rozwiązanie.

alfa - bok dwa razy większy
gama - alfa+20 stopni
omega - alfa:2

alfa=2x
gama=2x + 20stopni
omega=x

2x+2x+x+20stopni=180stopni
180stopni-20stopni=160stopni
5x=160stopni
160stopni:5=32stopni
x=32stopni

alfa=32stopni*2=64stopni
gama=64stopni + 20stopni = 84stopni
omega=32stopni

Licze na naj.
2010-03-17T19:22:53+01:00
W pewnym trójkącie jeden z kątów jest 2 razy większy od drugiego i o 20 stopni mniejszy od trzeciego . Oblicz miary kątów tego trójkąta .

x,y,z - kąty w trójkącie
jak wiadomo:
x+y+z=180

x=2y stąd y=x/2
x+20=z

x+x/2+x+20=180 /*2
2x+x+2x+40=360
5x+40=360 /-40
5x=320 /:5
x=64
y=64/2=32
z=64+20=84

spr.64+32+84=180 OK.