Odpowiedzi

2009-10-26T19:58:57+01:00
Krwinki czerwona
a) nazwa - erytrocyty
b) powstają w szpiku kostnym
c) funkcja - transportują tlen

krwinki białe
a) leuukocyty
b) pełnią funkcję odpornościową

płytki krwi
a) trombocyty
b) uczestniczą w krzepnięciu krwi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T21:04:46+01:00
Krwinki czerwone(eroctrocyty)
a)powstaja w szpiku kostnym
b)transport niewielkich ilosci
dwutlenku wegla

Krwinki biale(leukocyty)
a) obrona organizmu
b)produkuja przeciw ciala
c)pelnia funkcje odpornosci

Plytki krwi(tronbocyty)
a)odpowiedzialne za proces krzepniecia