Symbole:
ulamek np - 1/2 itd ..
znak rownosci lub nierownosci ( czy jak to sie tam nazywa ;pp ) - <, i tyle:)

zad 1
rozwiaz nierownosci:
5/6x - 6+x/3 <, 3/2
2(x+2)/3 - 2-3x/9 >, x-1
1/3(x-1/2) - 5x-1/2 <, x-2/3 (x+1)

zad2
a) ustal ile jest liczb naturalnych spełniajacych poniższą nierownosc.
3(x+1)-(x+10)<,x
b) znjadz najmniejsza liczbe trzycyfrowa spelniajasa ponizsza nierownosc.
3x-33/4-7,5 >, 0

PROSZE O ZAPISYWANIE OBLICZEN !!
blagam pomocyy ! z gory dziękujee :*

2

Odpowiedzi

2010-03-17T20:15:17+01:00
Zad 1
rozwiaz nierownosci:
5/6x - 6+x/3 <, 3/2
⅚x+2/6x<3/2+6
7/6x<15/2 /*6/7
x<45/7
x<6 3/7

2(x+2)/3 - 2-3x/9 >, x-1
(2x+4)/3-3x/9-x>-1+2
(2x+4)/3-x/3-x>1 /*3
2x+4-x-3x>3
-2x>3-4
-2x>-4 /:(-2)
x<2

1/3(x-1/2) - 5x-1/2 <, x-2/3 (x+1)
⅓x-⅙-5x-½<x-⅔x-⅔
⅓x-5x-x+⅔x< -⅔+⅙+½
-5x< -4/6+1/6+3/6
-5x<0
x>0

zad2
a) ustal ile jest liczb naturalnych spełniajacych poniższą nierownosc.
3(x+1)-(x+10)<,x
3x+3-x-10<x
3x-x-x<-3+10
x<7
0,1,2,3,4,5,6
b) znajdz najmniejsza liczbe trzycyfrowa spelniajasa ponizsza nierownosc.
3x-33/4-7,5 >, 0
3x>33/4+7,5
3x>8,25+7,5
3x>15,75 /3
x> 5,25
100
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T20:48:30+01:00
1.

5/6x - 6+x/3 <, 3/2
5/6 x+2/6x<3/2+6
7/6x<15/2 /*6/7
x<45/7
x<6 3/7

2(x+2)/3 - 2-3x/9 >, x-1
(2x+4)/3-3x/9-x>-1+2
(2x+4)/3-x/3-x>1 /*3
2x+4-x-3x>3
-2x>3-4
-2x>-4 /:(-2)
x<2

1/3(x-1/2) - 5x-1/2 <, x-2/3 (x+1)
1/3x-1/6-5x-1/2<x-2/3x-2/3
1/3x-5x-x+1/3x< -1/3+1/6+1/2
-5x< -4/6+1/6+3/6
-5x<0
x>0


2.

a)

3(x+1)-(x+10)<,x
3x+3-x-10<x
3x-x-x<-3+10
x<7
0,1,2,3,4,5,6

b)

3x-33/4-7,5 >, 0
3x>33/4+7,5
3x>8,25+7,5
3x>15,75 /3
x> 5,25
100

pzdr .
luunaa .
2 3 2