Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:55:43+01:00
A) -x/3 -1 < -1/3 /* 3
-x -3 < -1
-x < -4 /* (-1)
x>4
b) -x + 3/2 > 1
-2x + 3 > 1 /* 2
-2x + 3 > 2
-2x > -1 /: (-2)
x < 1/2
c) 4 (2 - x) -3(1 - x) < 5 (1 - x)
8 - 4x - 3 + 3x < 5 - 5x
-4x + 3x + 5x < 5 + 3 - 8
4x < 0 /: 4
x < 0
d) -2/3y - (2 - 3y) < 5y + 2 (1-y)
-2/3y - 2 + 3y < 5y + 2 - 2y /* 3
-2y - 6 + 9y < 15y + 6 - 6y
-2y + 9y - 15y + 6y < 6+6
-2y < 12 /: (-2)
y > -6
2010-03-17T20:01:01+01:00
A)-1/3x < - 1-3+1
-1/3x < 2/3 /:(-1/3)
x > 2
b)-x > 1- 3/2
-x > - 1-2 /:(-1)
x < 1/2
c)8-4x-3+3x<5-5x
-4x + 3x+5x < 5-8+3
4x < 0 /:4
x < 0
d)-2/3-2+3y < 5y + 2 - 2y
-2/3y+3y-5y+2y < 2+2
-2/3y < 4 /: (-2/3)
y > 4 * (-3/2)
y > - 12/2
y > -6