Wieczorem Janek z tatą dotarli do pensjonatu "Zaczisze". Tata zaproponował, że następnego dnia wybiorą sie na wycieczkę rowerową po okolicy. Otworzyli mapę wykonaną w skali 1:250 000 i wyznaczyli trasę, która na mapie wynosiła 14,8 cm

Część trasy o długości 15km wiodła czerwonym szlakiem. Ile centymetrów na mapie ten odcinek czerwonego szlaku

Proszę Szybko !!!! z góry THX ; )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T19:35:26+01:00
Dane:
1:250 000
1cm-250 000cm
1cm-2500m
1cm-2,5km
14,8*2,5=37km-cała trasa
Szukane:
. Ile centymetrów na mapie ten odcinek czerwonego szlaku ?
Rozwiązanie:
1cm-2,5km
x cm-15km
x cm=15km:2,5km
x cm -6cm
Odp.Odcinek czerwonego szlaku na mapie to 6cm .
2010-03-17T19:35:27+01:00
1;250000
1;2500m
1;2,5km

14,8 x 2,5 = 37
2010-03-17T19:36:44+01:00
1 cm : 250000 cm
1 cm : 2,5 km

14,8 * 2,5 = 37 km

x - długość czerwonego szlaku

37x = 15 * 14,8 / 37
x = 6 cm

Odp: Długość czerwonego szlaku wynosi 6 cm na mapie.