BARDZO PROSZE O POMOC-podstawa graniastosłupa prostego jest trojkatprostokatny ktorego przyprostokatne maja dlugosc 12cm i 15cm.wysokosc graniastoslupa wynosi12cm. obliczpolepowierzchni całkowitej graniastoslupa.Za udzielona pomoc bardzo dziekuje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T21:57:42+01:00
A² +b² = c²
12²+15²=c²
144 + 225= c²
c= pierwiastek z 369
c=19,2

1 bok. 12*12=144
2 bok. 15*12=180
3 bok. 19,2*12=230,4

podstawa:½ a * h
½ 12 *15=90

Całkowita powierzchnia: 2 *90 +144 +180 +230,4=734,4
2010-03-17T22:05:29+01:00
^- ten znak oznacza kwadrat danej liczby

tw. pitagorasa
a^+b^=c^
c^= 15^+12^
c^=225+ 144
c= (369)- nawias oznacza, że liczba ma być pod pierwiastkiem kwadratowym
c~19.2
Skoro wysokość ma 12cm. to każda krawęź przy podstawie pomnożona przez wysokość i 2 pola podstawy dadzą pole całkowite, więc:

P= 15*12+12*12+19.2*12+2(12*15/2)=180+144+230.4+180=734.4(cm^)

Odp.
Pole powierzchni wynosi 734.4 cm^