Odpowiedzi

2009-10-26T19:00:51+01:00
Ewa kupiła 70 dag jabłek oraz śliwki. Zapłaciła banknotem 20 złotowym. Otrzymała 11,25 zł reszty Ile śliwek kupiła Ewa wiedząc, że jabłka kosztowały 3,50 zł/kg, a śliwki 4,20 zł/kg ?

20-11,25=8,75
100%=3,50
70%= x
x=(3,50*70)/100=245/100=2,45

3,50zł=100%
2,45zł=y

y=(2,45*100)/3,50=245/3,5=70
y=70dag.

Odp. Ewa kupiła 70 dag śliwek .

=]
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T19:01:09+01:00
0,7 kg -> jabłka (3,5/kg)
x kg-> śliwki (4,2/kg)
20,00 zł - 11,25 zł = 8,75 zł
0,7 * 3,5 zł = 2,45 zł
8,75 zł - 2,45 zł = 6,30 zł
5,30 zł / 4,20 zł = 1,5 kg

odp.: Ewa kupiła 1,5 kg śliwek. ;)
23 4 23