Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T19:40:08+01:00
Catherine Hardwicke

W latach 80. uczęszczała do UCLA do szkoły filmowej, już podczas studiów zdobywając nagrody za krótkometrażówki (m.in. "Puppy Does the Gumbo"). Karierę zaczynała jednak jako architekt, po raz pierwszy stykając się z filmem jako scenograf w roku 1986 na planie filmu "Thrashin’".

Do końca lat 90. stworzyła scenografię do filmów "Hunk" (1987), "Tytuł taśmy" (1988), "Dorwę Cię Krwiopijco" (1988), "Marsjanie do domu" (1990), "Odszedł bez słowa" (1992) czy "Posse - Opowieść o Jesse Lee (1993).

Pierwszą zauważoną produkcją, przy której pracowała Hardwicke to western "Tombstone" (1993), inspirowany autentyczną historią o legendarnym szeryfie Wyacie Earpie.

Później Hardwicke pracowała przy takich tytułach jak "Wóz 54, zgłoś się!" (1994), "Tank Girl" (1994), "Na przedmieściach" (1996), "Dwa dni z życia doliny" (1996), "Miejski obłęd" (1997), "Bracia Newton" (1998).

Dużym przedsięwzięciem okazała się praca przy gwiazdorskim "Złocie pustyni" (1999) z George Clooney’em i Markiem Wahlbergiem. Kolejny głośny film w karierze scenografki to "Vanilla Sky" (2001), w którym ważną rolę odgrywała kolorystyka oraz eksperymentowanie z barwami, które korespondowały z narracją i bohaterami. Ostatnim filmem, przy którym Hardwicke pracowała jako scenograf jest "Na wzgórzach Hollywood" (2002).

Rok później zadebiutowała jako reżyserka i scenarzystka niezależnej produkcji "Trzynastka" (2003). Główna bohaterka to 13-letnia Tracy - zdolna uczennica i oczko w głowie matki. Problemy zaczynają się, gdy bohaterka zaprzyjaźnia się z Evie, najpiękniejszą i najbardziej lubianą dziewczyną w szkole. W miarę jak nastolatka ulega wpływom nowej przyjaciółki, przestaje panować nad emocjami oraz relacjami z matką, nauczycielami i dawnymi przyjaciółmi.

W roku 2005 powstają "Królowie Dogtown", również oparci na scenariuszu Hardwicke. Film opowiada o grupie nastolatków z Kalifornii, którzy w latach 70., jeżdżąc na deskorolkach po pustych dnach basenów, opracowali i doprowadzili do perfekcji zupełnie nowy styl jazdy na desce. Bohaterowie znani z agresywnego stylu, łącząc ekstremalne ewolucje surfingu ze skateboardingiem, stają się lokalną sensacją i legendą. Film opowiada o tym, jak nowe hobby, przemienia się w biznes i zmienia przyjaźń. Jest to jeden z wcześniejszych filmów z udziałem Heatha Ledera.

W tym samym roku reżyserka staje również za kamerą melodramatu "Burden" (2005), a w roku 2006 realizuje opowieść biblijną "Narodzenie" opowiadającą o podróży Marii i Józefa z Nazaretu do Betlejem, gdzie urodzi się Jezus.

W roku 2007 powstał "The Monkey Wrench Gang" będący historią czworga działaczy, którzy próbują powstrzymać postępującą degradację środowiska. W tym celu, wytaczają wojnę budowniczym dróg, mostów i zapór wodnych.

Kolejny film, za którego reżyserię będzie odpowiedzialna Hardwicke to "Unter the Bridge" - fabuła oparta na faktach dotycząca zabójstwa licealistki Reeny Virk, córki hinduskich imigrantów. Do mordu doszło w małym mieście w Brytyjskiej Kolumbii w 1997 roku.

W roku 2008 premierę ma również mieć "Twilight" opowiadający historię 17-letniej Belli, która przeprowadza się do małego miasteczka, aby zamieszkać z ojcem. Jej uwagę zwraca tajemniczy kolega z klasy, który okazuje się pochodzić z rodziny wampirów.

W roku 2007 reżyserka zasiadała w jury Festiwalu w Sundance.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:43:54+01:00
Urodzona . 21 października 1955 McAllen, Texas, USA:
W latach 80. uczęszczała do UCLA do szkoły filmowej, już podczas studiów zdobywając nagrody za krótkometrażówki (m.in. "Puppy Does the Gumbo"). Karierę zaczynała jednak jako architekt, po raz pierwszy stykając się z filmem jako scenograf w roku 1986 na planie filmu "Thrashin’". Do końca lat 90. stworzyła scenografię do filmów "Hunk" (1987), "Tytuł taśmy" (1988), "Dorwę Cię Krwiopijco" (1988), "Marsjanie do domu" (1990), "Odszedł bez słowa" (1992) czy "Posse - Opowieść o Jesse Lee (1993). Pierwszą zauważoną produkcją, przy której pracowałaHardwicke to western "Tombstone" (1993), inspirowany autentyczną historią o legendarnym szeryfie Wyacie Earpie.
Później Hardwicke pracowała przy takich tytułach jak "Wóz 54, zgłoś się!" (1994), "Tank Girl" (1994), "Na przedmieściach" (1996), "Dwa dni z życia doliny" (1996), "Miejski obłęd" (1997), "Bracia Newton" (1998), a także "Konspiracja.com" (2001).
Dużym przedsięwzięciem okazała się praca przy gwiazdorskim "Złocie pustyni" (1999) z George Clooney’em i Markiem Wahlbergiem. Kolejny głośny film w karierze scenografki to "Vanilla Sky" (2001), w którym ważną rolę odgrywała kolorystyka oraz eksperymentowanie z barwami, które korespondowały z narracją i bohaterami. Ostatnim filmem, przy którym Hardwicke pracowała jako scenograf jest "Na wzgórzach Hollywood" (2002).
Rok później zadebiutowała jako reżyserka i scenarzystka niezależnej produkcji "Trzynastka" (2003). Główna bohaterka to 13-letnia Tracy - zdolna uczennica i oczko w głowie matki. Problemy zaczynają się, gdy bohaterka zaprzyjaźnia się z Evie, najpiękniejszą i najbardziej lubianą dziewczyną w szkole. W miarę jak nastolatka ulega wpływom nowej przyjaciółki, przestaje panować nad emocjami oraz relacjami z matką, nauczycielami i dawnymi przyjaciółmi.
W roku 2005 powstają "Królowie Dogtown", również oparci na scenariuszu Hardwicke. Film opowiada o grupie nastolatków z Kalifornii, którzy w latach 70., jeżdżąc na deskorolkach po pustych dnach basenów, opracowali i doprowadzili do perfekcji zupełnie nowy styl jazdy na desce. Bohaterowie znani z agresywnego stylu, łącząc ekstremalne ewolucje surfingu ze skateboardingiem, stają się lokalną sensacją i legendą. Film opowiada o tym, jak nowe hobby, przemienia się w biznes i zmienia przyjaźń. Jest to jeden z wcześniejszych filmów z udziałem Heatha Ledera.
W tym samym roku reżyserka staje również za kamerą melodramatu "Burden" (2005), a w roku 2006 realizuje opowieść biblijną "Narodzenie" opowiadającą o podróży Marii i Józefa z Nazaretu do Betlejem, gdzie urodzi się Jezus.
W roku 2007 powstał "The Monkey Wrench Gang" będący historią czworga działaczy, którzy próbują powstrzymać postępującą degradację środowiska. W tym celu, wytaczają wojnę budowniczym dróg, mostów i zapór wodnych.
Kolejny film, za tórego reżyserię będzie odpowiedzialna Hardwicke to "Unter the Bridge" - fabuła oparta na faktach dotycząca zabójstwa licealistki Reeny Virk, córki hinduskich imigrantów. Do mordu doszło w małym mieście w Brytyjskiej Kolumbii w 1997 roku.
W roku 2008 premierę ma również mieć "Twilight" opowiadający historię 17-letniej Belli, która przeprowadza się do małego miasteczka, aby zamieszkać z ojcem. Jej uwagę zwraca tajemniczy kolega z klasy, który okazuje się pochodzić z rodziny wampirów.
W roku 2007 reżyserka zasiadała w jury Festiwalu w Sundance.