Uzupełnij zdania o zdanie podrzędne okolicznikowe:

1.mam dobre oceny, odkąd...
2.położyłem książkę tam, ...
3.wojtek pracuje na komputerze tak, że...


Zdanie złożone podrzędnie zamień na imiesłowowy równoważnik zdania:

1.łatwiej wygrywałem, gdy zrozumiałem zasady gry
2. gdy się zamyśliłem, nie usłyszałem twojego pytania
3.gdy wyjrzałem przez okno, zobaczyłem nadciągającą deszczową chmurę

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T19:43:13+01:00
....zaczęłam się uczyć
....gdzie jest jej miejsce
.... w sąsiednim pokoju słychać stukot klawiszy

zrozumiawszy zasady gry, łatwiej było mi wygrac
zamysliwszy sie, nie usłyszalem twojego pytania
wyjrzawszy przez okna, zobaczylem nadciagajaca deszczowa chmure
1 5 1
2010-03-17T19:44:47+01:00
1.mam dobre oceny, odkąd poprosiłem/am starszego kolege o pomoc.
2.położyłem książkę tam, gdzie odłożyła ją wcześniej moja mama.

3.wojtek pracuje na komputerze tak, że kończy swoje prace o wiele wcześniej od kolegów.

1.łatwiej wygrywałem, gdy zrozumiałem zasady gry
Zrozumiawszy zasady gry, łatwiej wygrywałem

2. gdy się zamyśliłem, nie usłyszałem twojego pytania
Zamyśliwszy się , nie usłyszałem twojego pytania.

3.gdy wyjrzałem przez okno, zobaczyłem nadciągającą deszczową chmurę

Wyjrzawszy za okno, zobaczyłem nadciągającą deszczową chmurę.








2010-03-17T19:46:04+01:00
1. , więcej się uczę .
2. , gdzie leżała wcześniej .
3. , bolą go oczy .

1. łatwiej wygrywałem , zrozumiawszy zasady gry .
2. zamyśliwszy się , nie usłyszałem Twojego pytanie .
3. wyjrzawszy przez okno , zobaczyłem nadciągającą deszczową chmurę .